Український Центр суспільного розвитку

Робимо політику прозорою!

  1. Головна
  2. /
  3. Публікації
  4. /
  5. Луцьк: Головним ноу-хау виборів-2019 стала віртуальна політика

Луцьк: Головним ноу-хау виборів-2019 стала віртуальна політика

Специфікою передвиборчої кампанії є медійне «розкручування» віртуального політика, який став лідером перегонів. Специфікою самих виборів може стати розбіжність між соціологічними рейтингами кандидатів та підсумками голосування.

Про це йшлося під час прес-конференції «Ноу-хау виборів-2019: обіцянки, маніпуляції, психологічні атаки на виборця», що відбулася в четвер, 28 березня, в Луцьку в прес-центрі редакції інтернет-видання «Волинська правда» з ініціативи ГО «Український Центр суспільного розвитку».

Під час прес-конференції експерти проаналізували програми лідерів виборчих перегонів. Меседжі першої трійки кандидатів побудові на обіцянках розв’язати п’ять головних проблем України: «війни і миру», подолання бідності, проблеми міграції, боротьби з корупцією і забезпечення прав та свобод громадян.

У своїй програмі чинний Президент зосередився на питаннях національної безпеки (23% обіцянок) та розвитку економіки (23%). Головні обіцянки Юлії Тимошенко також стосуються економіки (21%), однак у неї акцент зроблено на питаннях, актуальних для малозабезпечених, та соціальній тематиці для людей старшого віку. У Володимира Зеленського економічна тематика спрямована на зацікавлення молоді.

«Головне питання — в реальності втілення їхніх програм. Деякі обіцянки опозиційних кандидатів виходять далеко за рамки повноважень Президента України, або ж прямо суперечать міжнародним угодам, які взяла на себе наша держава. З наближенням виборів програми Петра Порошенка і Юлії Тимошенко практично не змінилися, тоді як обіцянки лідера перегонів Володимира Зеленського, по суті, базуються на компіляції вдало відпрацьованих опонентами тез. Можливість їх швидкого виконання сумнівна. Приміром, важко уявити, як можна кардинально змінити податкову систему, не маючи фракції в парламенті та підтримки народних депутатів», – говорить експерт ГО «Український Центр суспільного розвитку» Юрій Подорожній.

Водночас фахівець зазначає, що лише 10% українців вивчають програми кандидатів, тоді як 90% обирають емоційно. Саме така психологія виборців підштовхує політиків давати нереалістичні обіцянки.

«Люди хочуть, щоб газ коштував дешевше – політики обіцяють удвічі знизити ціни. Люди хочуть миру – кандидати обіцяють швидко завершити війну. Люди хочуть мати більші доходи – політики кажуть: одразу підвищимо зарплати, пенсії. І не важливо, що більшість подібних обіцянок не мають під собою економічного підґрунтя», – каже він.

Юрій Подорожній вказав на те, що особливістю цієї кампанії стала віртуальна політика.

«Якщо, скажімо, з кандидатами, які займають другу і третю сходинки в рейтингу, виборці та експерти можуть поспілкуватися, поставити їм незручні запитання, дізнатися, як саме вони будуть реалізовувати свої програми, і ті змушені відповідати, то пряме спілкування з лідером перегонів — по суті, табу. Ми бачили лише три ефіри кандидата, та й ті в записі. Тоді як образ цього політика формували медійно, за допомогою всім відомого серіалу та новорічного привітання замість Президента в ефірі найпопулярнішого телеканалу. Тож ми бачимо, як політичні інтереси власника цього телеканалу перемістилися в площину інформаційного мовлення», – наголошує експерт.

Разом з тим він висловив припущення, що реальні результати виборів можуть відрізнятися від соціологічних опитувань.

«Головне питання не в тому, скільки в тебе прихильників. Питання в тому, скільки з них прийшли і проголосували. В нашій історії вже не раз були прецеденти, коли політики, які робили ставку на молодь, на виборах отримували чи не вдвічі менші результати. Згадайте той же «УДАР». Переможе на виборах той кандидат, який максимально зможе мобілізувати свій електорат прийти на виборчі дільниці», – стверджує Юрій Подорожній.

Поділіться новиною в соціальних мережах

Facebook
Google+
https://ucsd.org.ua/lutsk-golovnym-nou-hau-vuboriv-2019-stala-virtualna-polituka">
Twitter
LinkedIn

Новини

МВС маніпулює темою підкупу виборців – дослідження

Істерія навколо теми підкупу виборців стала політичною технологією, яка може вплинути на хід президентських і парламентських виборів 2019 року. До інформаційної війни штабів залучені правоохоронні органи, найактивнішим із яких, за…

Чернігів: Блокування роботи агітаторів поліцією загрожує чистоті виборів – експерти

Судові колізії навколо роботи агітаторів на виборах і випадки тиску на них з боку поліції – це спроби завадити відкритій конкуренції кандидатів. Судова та правоохоронна системи не повинні ставати «учасниками»…

Феномен Зеленського – психологічна втома і бажання втечі, – експерти

Перший тур президентських виборів став не боротьбою альтернатив і програм, а змаганням образів. 30% українців, проголосувавши за «несистемного» кандидата, реалізували таким чином запит на нові обличчя в політиці, наділивши цього…