Істерія навколо теми підкупу виборців стала політичною технологією, яка може вплинути на хід президентських і парламентських виборів 2019 року. До інформаційної війни штабів залучені правоохоронні органи, найактивнішим із яких, за результатами дослідження, стало МВС.
Про це йшлося на прес-конференції «Вибори-2019: хто і з якою метою маніпулює темою підкупу виборців?», що відбулася 18 березня у прес-центрі інформаційного агентства «Інтерфакс-Україна».
Під час заходу було презентовано дані аналітичного дослідження щодо специфіки висвітлення теми підкупу виборців у ЗМІ та соцмережах.
За словами заступника голови аналітичного відділу «Центру контент-аналізу» Сергія Стуканова, організація якого і проводила дослідження, тема підкупу виборців кандидатами в президенти стала одною з найбільш обговорюваних за останні місяці. Її розвиток мав два етапи, які аналітик називає «розігрівом» і «персоналізацією». На першому етапі поширювалася інформація про класифікацію підкупу та законодавчі норми стосовно таких порушень, а на другому в хід пішли персональні звинувачення.
«Міністерство внутрішніх справ дало значну кількість інформаційних приводів щодо підкупу. І саме МВС та партія «Батьківщина» ініціювали перехід у фазу персоналізації звинувачень у підкупі. Головним об’єктом таких інформаційних атак став чинний Президент Петро Порошенко», - підкреслив експерт.
Керівник політико-правових програм «Українського Центру суспільного розвитку» Ігор Рейтерович пояснює цю тенденцію так: правоохоронні органи стали зброєю в передвиборчій інформаційній війні.
«Аналіз інформпростору, зроблений у дослідженні, свідчить: міністр внутрішніх справ є безумовним лідером серед спікерів щодо цієї теми. Показово, що керівництво МВС з власної ініціативи коментує ймовірний підкуп виборців з боку штабу Порошенка, а про аналогічні дії штабу Юлії Тимошенко говорить лише в крайньому разі, відповідаючи на запитання журналістів. Хоча відомо, що зараз розслідуються справи за звинуваченням у підкупі щодо чотирьох штабів кандидатів», - підкреслив політолог.
На його думку, з допомогою масованих звинувачень у підкупі певні штаби намагаються відволікти увагу від власних порушень виборчого законодавства.
У спланованій інформаційній кампанії навколо теми підкупу домінує опозиція до Президента, чиї месседжі мали більшу кількість контактів з аудиторією, – розповіла експерт «Українського Центру суспільного розвитку» з питань інформаційних та іміджевих технологій Тетяна Ілюк.
«Ключові месседжі про підкуп виборців командою Порошенка мали охоплення понад 2 мільйони контактів з аудиторією. Водночас месседжі, умовно кажучи, «на захист» штабу Порошенка та заяви про спроби підкупу партією «Батьківщина» отримали значно менше охоплення – переважно не більш ніж 500 тисяч. МВС згенерувало 36% контенту щодо підготовки підкупу. Ще 16% припадає на «Батьківщину», 13% - на незалежних активістів, 11% - на БПП і 10% - на СБУ та ГПУ», - говорить експерт..
Дослідження стало спільним проектом «Центру контент-аналізу» та «Українського Центру суспільного розвитку». Більш детально про топ-спікерів теми підкупу і конкретні ЗМІ, через які транслювалися маніпулятивні повідомлення, експерти розкажуть під час круглого столу 20 березня об 11:30 у прес-центрі агентства «Українські новини» в Києві.