Український Центр суспільного розвитку

Віталіна Пальоха

Експерт, координатор проектів, ГО Український Центр суспільного розвитку

  1. Головна
  2. /
  3. Віталіна Пальоха
  4. /
  5. На хвилі позитиву, або нові потреби електорату

На хвилі позитиву, або нові потреби електорату

Політичні технології мають великий асортимент інструментів. Деякі з них стають архаїчними і відмирають, деякі модернізуються і продовжують давати результати.

Мовою оригіналу

Перший тур виборів-2019 був точно не змаганням програм. Це було змагання образів і політтехнологій. І «феномен Зеленського» вкотре підтвердив те, що український народ голосує не за політичного лідера, а за доброго джина, який допоможе розв’язати йому всі проблеми: фінансові, квартирні… сімейні тощо. Така тенденція була і на виборах 1994-го, де таким джином мав стати Кучма, і 2004-го, коли таку місію переклали на Ющенка, і 2014-го, коли символом надії став Порошенко. Про перемогу Януковича політологи говорили як про втому українського народу від «м’якотілості Президента» і потребу в «міцному кулаці». Такий психологічний настрій соціуму і потреба у вольовому лідері переважили і «небездоганну» репутацію кандидата Януковича, і його неграмотність, і навіть в’язничний досвід. Такий наш народ, 90% усе одно буде емоцій…

Які ж емоції керували електоратом цього разу? Звичайно, велику роль відіграв ефект «tabula rasa» пана З., адже вже давно говорили про запит на «нове обличчя» без політичного минулого і бізнесового зиску. Кожен, хто мав досвід як політик чи державний діяч, більшою чи меншою мірою асоціативно був пов’язаний із негативом. Тут навіть не так сама причетність впливає. Головне – це той присмак, який лишається в разі згадування прізвища. Наголошу на слові «згадування», адже ті, які взагалі були поза інформаційним полем, так і лишились поза увагою виборця (!).

Яку емоцію викликає Зеленський? А яку емоцію може викликати людина, яка змушувала тебе сміятися? Яку емоцію може викликати людина, яка втілила у своєму головному герої мрію українця про лідера держави? Тут не просто спрацював образ, тут спрацював алгоритм «образ – сюжет – вигода». Адже кожен виборець, ким би він не був, незалежно від сфери професійної діяльності чи соціального статусу, «приміряє» участь окремо взятого кандидата у своєму житті. Так, саме у СВОЄМУ, з його проблемами і потребами, з його соціальними умовами і «маленькими» мріями. В результаті ми отримуємо ароматний та красивий коктейль із позитивних і яскравих емоцій, міцних когнітивних прив’язок з «ідеалом», добре заправленим модернізованими комунікаціями з електоратом. Звичайно, такі «коктейлі» більше до смаку молоді. Однак на тлі традиційної гри кандидатів у «метання фекаліями», втоми від щоденного медійного негативу, виборець і старшого покоління, як свідчить статистика (а таких було 3%), проявив «недільну» слабкість і зробив свій вибір на користь «дурманного» солодкого напою… А ось мрія стане реальністю…     

Повний текст читайте тут.

Поділіться в соціальних мережах

Facebook
Google+
https://ucsd.org.ua/na-hvuli-pozutuvu-abo-novi-potrebu-elektoratu">
Twitter
LinkedIn

Інші записи автора

Життя після виборів, або капкан завищених надій

Ігор Рейтерович Керівник політико-правових програм ГО Український Центр суспільного розвитку Життя після виборів, або капкан завищених надій Надмірні очікування, породжені «хайпом» виборчої кампанії, неминуче спричинять розчарування. Як турбулентність настроїв суспільства…

Зрада чи перемога

Ігор Рейтерович Керівник політико-правових програм ГО Український Центр суспільного розвитку Зрада чи перемога? ЦВК нарешті роз’яснила як застосовувати положення частини шостої статті 64-ї Закону України «Про вибори Президента України», у…

Битва за голів ОДА: чому президент затягує із призначеннями?

Ігор Рейтерович Керівник політико-правових програм ГО Український Центр суспільного розвитку Битва за голів ОДА: чому президент затягує із призначеннями? Главком Якщо із призначеннями зволікатимуть аж до парламентських виборів, то потім…

Агітатор на виборах: ворог чи друг політичної прозорості?

Ігор Рейтерович Керівник політико-правових програм ГО Український Центр суспільного розвитку Агітатор на виборах: ворог чи друг політичної прозорості? Джерело Правові колізії навколо рішення ЦВК щодо компенсації витрат агітаторам наводять на…