Український Центр суспільного розвитку

Робимо політику прозорою!

  1. Головна
  2. /
  3. Публікації
  4. /
  5. Ноу-хау виборів-2019 – розкрутка віртуального політика – експерти

Ноу-хау виборів-2019 - розкрутка віртуального політика – експерти

Схильність українців голосувати емоціями сприяє популярності віртуальних політиків, чий образ сконструйований медійно, а погляди і програмні завдання розмиті. Наслідки такого голосування можуть згодом приносити розчарування.

Про це йшлося під час прес-конференції «Ноу-хау виборів-2019: обіцянки, маніпуляції, психологічні атаки на виборця», яка відбулася 27 березня, в прес-центрі інформагентства «Інтерфакс-Україна» з ініціативи ГО «Український Центр суспільного розвитку».

За словами керівника політико-правових програм «Українського Центру суспільного розвитку» Ігоря Рейтеровича, специфікою виборів-2019 може стати розбіжність між соціологічними рейтингами кандидатів та підсумками голосування.

«Якщо у Петра Порошенка та Юлії Тимошенко є дисциплінований ядерний електорат, то перед штабом Зеленського стоїть ключове завдання – мобілізувати своїх симпатиків, серед яких багато молоді, прийти на дільниці. У підсумку реальний результат волевиявлення може стати великим сюрпризом для всіх», - вважає Рейтерович.

Експерт-політолог «Українського Центру суспільного розвитку» Ярослав Телешун вказує, що меседжі трійки лідерів кампанії стосуються 5 головних проблем України: війни, бідності, міграції, корупції та забезпечення прав і свобод. При цьому деякі обіцянки опозиційних кандидатів виходять далеко за рамки повноважень Президента або прямо суперечать міжнародним угодам, які взяла на себе Україна.

«Популізм – як спосіб протиставлення народних мас політичним елітам – найбільш успішно застосував саме штаб Зеленського. При цьому ідея народної програми, яку пишуть виборці, не завадила штабу запозичувати успішно апробовані програмні меседжі інших кандидатів. І присутність цих відомих тез – щодо припинення війни чи боротьби з бідністю – робить Зеленського умовно новим кандидатом», - вказує політолог.

За його словами, проблемою Володимира Зеленського є те, що його антирейтинг, починаючи з січня, зріс із 5% до 17%, а це свідчить, що тактика його кампанії не в усьому є виграшною – час працює проти його перемоги.

Якщо технології кампаній Петра Порошенка та Юлії Тимошенко є класичними і передбачають достатньо прямого спілкування з виборцем, то кампанія Володимира Зеленського є своєрідним ноу-хау для України, – вважає експерт «Українського Центру суспільного розвитку» з питань інформаційних та іміджевих технологій Тетяна Ілюк.

«Вперше в історії України кампанія кандидата в президенти іде «по хайпу». Спираючись на можливості медіа-холдингу Ігоря Коломойського, був створений яскравий віртуальний образ. При цьому на телебаченні було показано лише кілька інтерв’ю кандидата, і ті в записі. Змістовна складова його кампанії і реальна команда залишаються практично невідомими суспільству», - говорить експерт.

Вибори спричинили відверту інформаційну війну власників ЗМІ, і журналістам не вдалося уникнути упередженої подачі інформації, вважає Тетяна Ілюк.

«Ключовими за впливом на виборців є канали телебачення, з аудиторією, яка охоплює 74% громадян України. Як показує соціологія, лідером серед них залишається канал «1+1» якому довіряють 24,2%, тобто кожен четвертий українець. Це дає широкі можливості для збурення емоцій виборців і маніпуляції громадською думкою. Закликаємо журналістів сприяти свідомому вибору громадян», - каже Тетяна Ілюк.

Політолог Ігор Рейтерович нагадав, що у всьому світі 90% виборців схильні голосувати емоціями, і лише 10% – вивчають програми і голосують раціонально.

«Більшість людей голосують серцем, тобто інтуїтивно. А таке голосування, давши короткочасне психологічне задоволення від перемоги свого кандидата, може згодом обернутися розчаруванням і навіть негативно вплинути на фінансове благополуччя самих громадян. Українці повинні зрозуміти цінність раціонального вибору», - підсумував Ігор Рейтерович.

Поділіться новиною в соціальних мережах

Facebook
Google+
https://ucsd.org.ua/nou-hau-vuboriv-2019-roxkrutka-virtualnogo-polituka-ekspertu">
Twitter
LinkedIn

Новини

Пандемія та ринок праці: яким сферам допомагає розвиватися кризова ситуація в Україні

Експерти спрогнозували для видання "Коментарі", які соціальні (кар'єрні) ліфти може запустити (або перезапустити) нинішня кризова ситуація в Україні. А хто, навпаки, може "впасти з п'єдесталу".

Житомир: Тему підкупу виборців роздмухують, щоб виправдати свою поразку – експерти

Гіперболізація загрози підкупу виборців стала політичною технологією, яку певні сили використовують зокрема для того, щоб у разі своєї поразки не визнати вибори законними.

Ноу-хау виборів-2019 – розкрутка віртуального політика – експерти

Схильність українців голосувати емоціями сприяє популярності віртуальних політиків, чий образ сконструйований медійно, а погляди і програмні завдання розмиті. Наслідки такого голосування можуть згодом приносити розчарування.