Український Центр суспільного розвитку

Робимо політику прозорою!

  1. Головна
  2. /
  3. Публікації
  4. /
  5. Полтава: Інформаційна війна проти Президента об’єднала опозицію та МВС – дослідження

Полтава: Інформаційна війна проти Президента об’єднала опозицію та МВС - дослідження

У масованій кампанії на тему підготовки підкупу виборців найактивнішими спікерами є керівництво МВС і штабу Тимошенко. Їхні синхронізовані повідомлення про «мережу» підкупу, нібито організовану штабом Петра Порошенка, найчастіше транслюють олігархічні та проросійські ЗМІ.

Про це свідчать дані аналітичного дослідження щодо специфіки висвітлення теми підкупу виборців у ЗМІ та соцмережах, яке спільно провели «Центр контент-аналізу» та ГО «Український Центр суспільного розвитку».

Представляючи дані 22 березня в інформагентстві «Новини Полтавщини», експерти підкреслили, що тема підкупу виборців перетворилася на важливу технологію інформаційної війни в рамках нинішніх виборів.

«Лише за період з середини січня до кінця лютого в 60 топових ЗМІ та соцмережах з’явилося 1491 повідомлення на тему підкупу, яке отримало 20,6 млн контактів з аудиторією. Тобто тема здобула увагу половини населення України», - розповів Владислав Телькі, експерт ГО «Український Центр суспільного розвитку».

За даними дослідження, головним об’єктом інформаційних атак зі звинуваченням у підкупі став чинний Президент України.

«36% повідомлень на тему підкупу стосувалися звинувачень на адресу штабу Петра Порошенка, 15% - були направлені проти штабу Юлії Тимошенко і лише 2% стосувалися інших 37 кандидатів. Причому ключову роль у поширенні звинувачень і підозр щодо команди чинного Президента зіграло МВС і особисто міністр Арсен Аваков, що став лідером серед спікерів з теми підкупу», - додав експерт.

В інформаційній війні перевага завжди на боці тих сил, які контролюють більшу кількість впливових ЗМІ, – нагадав Ярослав Телешун, експерт-політолог ГО «Український Центр суспільного розвитку».

«На цих виборах склалася ситуативна коаліція керівництва МВС і партії «Народний Фронт», кандидата в президенти Юлії Тимошенко та низки олігархів, чиї медіа-ресурси забезпечили їм перевагу над головним опонентом в інформаційній війні. Це своєрідне об’єднання за принципом ненависті до чинного Президента», - вважає політолог.

Згідно з дослідженням, найчастіше повідомлення про підготовку підкупу штабом Порошенка ретранслювали рейтингові ЗМІ холдингу Ігоря Коломойського (передусім канал «1+1») і так звані проросійські ЗМІ, чиї позиції часто збігаються з ідеями та думками, поширюваними в медіа-просторі РФ.

На думку координатора програм Комітету виборців України в Полтавській області Євгена Янкевича, інформаційним маніпуляціям з темою підкупу виборців сприяє недосконале законодавство.

«Суспільство дезорієнтували недавні заяви радника міністра внутрішніх справ про те, що законодавство дозволяє роздачу виборцям товарів на суму до 60 грн. - і це не вважається підкупом. Звісно, такі заяви звучать як нонсенс у контексті виборів. Але першопричиною є законодавчі прогалини, які дозволяють певний «люфт» трактувань. Вони мають бути ліквідовані», - підкреслив експерт.

Поділіться новиною в соціальних мережах

Facebook
Google+
https://ucsd.org.ua/poltavainformaciyna-viyna-proyu-presudenta-obyednala-opozuciyu-ta-mvs-doslidzhennya">
Twitter
LinkedIn

Новини

Відставка Ємця: чому іде та хто може стати наступним очільником МОЗу?

За короткий термін Ілля Ємець встиг вляпатись у низку публічних скандалів. Під час одного з виступів на телебаченні міністр охорони здоров’я припустив, що гроші на лікування необхідно використовувати для молодих…

Впроваджуючи конституційну реформу, слід врахувати гібридне втручання Росії, – експерт

Якщо рішення про конституційну реформу буде ухвалене, треба повністю забезпечити відсутність російського втручання в цей процес і не повторити помилок, які були зроблені при ухваленні першого тексту української Конституції в…

При кадрових ротаціях в уряді головне, аби не було «шило на мило», – Подорожній

Розмови про чергові ротації в уряді почались через складну економічну ситуацію. Однак, міняючи фігури на шахівниці, треба мати на кого замінювати, аби не вийшло «шило на мило». Таку думку в…