Український Центр суспільного розвитку

Робимо політику прозорою!

  1. Головна
  2. /
  3. Публікації
  4. /
  5. Створено платформу для боротьби з поширенням фейків

Створено платформу для боротьби з поширенням фейків

Громадські активісти спільно контролюватимуть розповсюдження у ЗМІ маніпулятивної та неправдивої інформації під час парламентських перегонів. «Український Центр суспільного розвитку» підтримав ініціативу «Стоп корупції» щодо спільного контролю громадськими організаціями ходу парламентської кампанії.

Формат спільного проекту обговорили під час круглого столу «Поширення маніпулятивної інформації в українських ЗМІ під час виборів». У ньому взяли участь представники аналітичних центрів, вищих навчальних закладів, журналісти, громадські активісти з різних регіонів України, експерти-політологи. Зокрема, ГО «Стоп корупції», «Український Центр суспільного розвитку», Інститут журналістики Київського національного університету ім. Т. Г. Шевченка, Інститут громадянської освіти Національного університету «Києво-Могилянська академія», Аналітична платформа з медіа-моніторингу «Semantrum».

«Ця кампанія, парламентська особлива, вона дуже швидка, вибори фактично за півтора місяця мають відбутися. Тому необхідно діяти дуже різко і наполегливо. Саме для цього ми сьогодні зібрали наші осередки, щоб почути, яка ситуація на місцях. Ми зібрали експертів. І наші сили, наша організація, той кістяк, який займався протидією політичній корупції під час президентської кампанії. Сьогодні ми всі разом виробляємо ті стратегії, які дадуть змогу нам ефективно протидіяти політичній корупції під час парламентської кампанії», — говорить Роман Бочкала, координатор ГО «Стоп корупції».

В рамках круглого столу експерти обговорили технології поширення фейків, які були застосовані у президентській гонці і можуть бути перенесені на парламентську. Зазначено, що інструменти маніпуляції стають дедалі витонченішими. Відверту дезінформацію замінюють міфи та меми, які будуються на перекручуванні фактів та спекуляціях.

Найбільші фейки про Порошенка на минулих виборах — «алкоголік», а про Зеленського — «наркоман». На цьому була побудована негативна інформація, яку боти розганяли на Facebook-сторінках та через фейкових експертів.

Під час обговорення також навели приклад, як  маніпулятивна інформаційна кампанія про нібито підкуп виборців змінила хід президентських виборчих перегонів. Аналіз медіа-простору, проведений Українським Центром суспільного розвитку та Центром контент аналізу свідчить, що тему роздмухували і підігрівали штучно, а самі вибори довели, що це був фейк. Однак агітатори боялися активно вести пропаганду за своїх кандидатів, і кампанія стала віртуальною.

Нові види маніпуляції — це нові виклики для сучасної журналістики та політичного поля країни. Вони вимагають нових підходів і співпраці організацій громадянського суспільства.

«Президентські вибори-2019 стали безпрецедентними в українській історії. Інформаційне поле перейшло в царину психології. Тепер інформація сприймається через емоцію. Спростування — тривалий і не завжди ефективний шлях. Тому такі платформи дуже важливі й актуальні, бо необхідно розвивати критичне мислення у громадян. Ми маємо самі розуміти, де фейк, а де — ні. Мати можливість це відрізнити. І ми маємо навчати цьому насамперед журналістів. І маємо навчати цьому громадян», — говорить Ія Сухіташвілі, голова «Українського Центру суспільного розвитку».

В рамках проекту заплановано використати штучний інтелект для автоматизованої систематизації джерел поширення неправдивої інформації, проведення журналістських розслідувань та експертних досліджень.

Поділіться новиною в соціальних мережах

Facebook
Google+
https://ucsd.org.ua/stvoreno-platformy-dlya-borotbu-z-poshurennyam-feykiv">
Twitter
LinkedIn

Новини

Зустріч Зеленського з Макроном не вийшла за рамки політичних «оглядин», – експерт

Зустріч Володимира Зеленського з президентом Франції була радше «оглядинами» команди кандидата, а півгодинне запізнення Макрона з точки зору дипломатії може бути виявом неповаги. Водночас, для самого президента Франції зустрічі з…

Полтава: Інформаційна війна проти Президента об’єднала опозицію та МВС – дослідження

У масованій кампанії на тему підготовки підкупу виборців найактивнішими спікерами є керівництво МВС і штабу Тимошенко. Їхні синхронізовані повідомлення про «мережу» підкупу, нібито організовану штабом Петра Порошенка, найчастіше транслюють олігархічні…

Тіньові виборчі кошти дають підставу для зловживань правоохоронців – експерти

Щоб забезпечити рівність усіх кандидатів і проведення чесних виборів, слід зробити видатки і надходження політиків максимально прозорими. Однак тіньове фінансування партій в Україні належно не розслідується і стає предметом політичних…