Український Центр суспільного розвитку

Робимо політику прозорою!

  1. Головна
  2. /
  3. Публікації
  4. /
  5. Віртуалізація може стати пострілом у ногу для Зеленського, навіть якщо він виграє вибори, – експерти

Віртуалізація може стати пострілом у ногу для Зеленського, навіть якщо він виграє вибори, - експерти

Вибори-2019 відбуваються з використанням НЛП-технології, віртуальної політики та битви шоу. Нинішня виборча кампанія зламала правила класичних президентських перегонів і стала викликом для громадянського суспільства.

Про це йшлося під час прес-конференції «Вибори та маніпуляції: як технології штабів вплинуть на результати другого туру?», яка відбулась 18 квітня в інформаційному агентстві «Інтерфакс-Україна». В рамках заходу політологи, медіа-аналітики та психологи проаналізували технології, які були застосовані штабами кандидатів, та їхні прорахунки.

Кампанія чинного президента до першого туру була зорієнтована на вихід у другий, що саме по собі є надскладним завданням, враховуючи апріорі низькій рівень довіри українців до влади. Сама кампанія пройшла за класичними американськими стандартами – безпосередні зустрічі з виборцями, використання соцмереж та польова робота агітаторів «від дверей до дверей».

«Ставка на національно-патріотичний електорат та робота регіональних штабів забезпечили кандидату вихід у другий тур. Це уже перемога, багато експертів взагалі ставили його вихід туди під сумнів. Відзначу, що Порошенку як чинному президенту вперше після Кучми вдалося потрапити до другого туру. Однак на відміну від Кучми, на нього не працювала адмінмашина», - зазначив керівник політико-правових програм ГО «Український центр суспільного розвитку» Ігор Рейтерович.

Водночас, президент отримав рівномірну підтримку по всіх областях. Його успіх значною мірою забезпечений розгалуженою партійною структурою та роботою регіональних штабів, вважає політолог.

«Кампанія від дверей до дверей – одна з опорних у таких розвинених країнах, як США. У нас її ведення ускладнює недосконалість законодавства та заангажованість МВС. Ми бачили відверту гру міністра проти діючого Президента і перешкоджання роботі агітаторів. Уже очевидно, що всі заяви про сітки, про підкуп – виявилися просто піаром міністра. І висновки міжнародних спостерігачів, і відсутність кримінальних справ і заява самого Авакова в день виборів, що жодних системних порушень не було – це тільки підтверджують», - каже Ігор Рейтерович.

Прорахунком штабу Президента, на думку політолога, стали борди з Путіним. Вони могли б принести ефективність на першому етапі кампанії. А у фінальній частині потрібно було робити ставку на державницькі меседжі – «Армія, мова, віра».

Після першого туру Порошенко зумів ефективно грати на полі супротивника, з яким вийшов у фінал і навіть перебирати на себе ініціативу, – каже політолог Євген Магда.

«Розрахунок штабу Зеленського з викликом на стадіон і здачею аналізів був на те, що Порошенко не зможе адаптуватися, але він швидко перебудувався і почав перебирати ініціативу, його рейтинг продовжує зростати», - говорить Євген Магда.

Кампанія Зеленського з самого початку була віртуальною, що дозволяло йому заповнювати собою інформпростір, без наповнення змістовною частиною. І свою тактику кандидат перед другим туром не змінив.

«У його промовах, у роликах активно використовувалися НЛП-технології – звернення до ірраціонального, до об’єднання або навпаки протиставлення. Його штабом активно поширювалась інформація, що кампанія побудована на позитиві, але це неправда. Аналіз інформпростору показує, що левова частка чорного піару спрямована саме проти чинного президента. Штучно створеним шумом, різними шоу спеціально відволікалась увага від змістовної складової – від питань, якими має займатися президент, від російського чинника, який є номером один для головнокомандувача», - говорить медіа-аналітик Тетяна Ілюк.

Особливістю другого туру є переважання емоційної складової, виборці голосують за образи і ідеології, – говорить психолог Лариса Литвинова.

«Зараз виборці поділилися на дві групи. Перша група – меншість. Це національно-орієнтовані громадяни, які обрали євроінтеграційний шлях і готові брати на себе відповідальність. Друга - більшість. Ці виборці загалом хочуть того самого, що і перша група, - всього хорошого для себе і країни. Але незрозуміло, яким чином вони хочуть цього досягти. Прагнуть прокинутися і щоб навколо були гарні дороги, високий рівень життя, хочуть домовитися з агресором-гвалтівником. За рахунок загального зниження раціо, за допомогою чорного піару іде формування вибору», - каже Лариса Литвинова.

У випаду Зеленського уникання контактів зі ЗМІ та відсутність обіцянок дозволила виборцям самим додумувати погляди і наміри кандидата в президенти, але це може зіграти проти нього уже в недалекому майбутньому.

«Зеленський відмовився від ідеологічної та структурної складової у своїй кампанії. Фішка віртуалізації спрацювала, але вона виграшна лише в короткій перспективі. Соціологи кажуть, що у новообраного президента не буде навіть 100 днів «медового місяця». Ця кампанія поставила дуже високий рівень очікувань. І для Зеленського ставка на те, що хай виборці самі придумають, що він змінить, може стати пострілом у ногу, навіть якщо він виграє вибори. Навіть якщо кандидат виграє ці вибори, до парламентських він може бути значно менше підготовленим, ніж чинний Президент, який має ядерний електорат і розгалужену партійну мережу», - говорить політолог Ігор Рейтерович.

Поділіться новиною в соціальних мережах

Facebook
Google+
https://ucsd.org.ua/virtualizaciya-mozhe-statu-postrilom-y-nogy-dlya-zelenskogo-navit-yakscho-vin-vugrae-vubory-ekspert">
Twitter
LinkedIn

Новини

Результати місцевих виборів: висновки, тенденції і прогнози

Результати місцевих виборів показали, що люди більше довіряють місцевому самоврядуванню, ніж центральній владі. «Слуги народу» не зуміли підтвердити свого статусу як партії влади, а місцеві лідери не просто укріпились на…

Призначення Любченка очільником податкової: мотиви і наслідки

Призначення головою Державної податкової служби Олексія Любченка викликає багато питань і несе колосальний ризик для репутації Зеленського. Таку думку у своєму Телеграм-каналі висловив керінвик політико-правових програм Українського Центру суспільного розвитку…

Житомир: Тему підкупу виборців роздмухують, щоб виправдати свою поразку – експерти

Гіперболізація загрози підкупу виборців стала політичною технологією, яку певні сили використовують зокрема для того, щоб у разі своєї поразки не визнати вибори законними.